Menu

Kursy językowe dla firm – czym powinny się cechować?

Kursy językowe dla firm są organizowane na bieżąco i w dalszym ciągu znajdują wielu chętnych, ponieważ nauka języka w miejscu pracy jest wygodna i motywuje do uczestniczenia w kolejnych zajęciach. Dla szkół językowych jest to z kolei wyzwanie – jak powinny wyglądać lekcje języka w czasie kursu w firmie? Jakie cechy powinny mieć kursy dla firm? W tym artykule skupimy się na istotnych kwestiach dotyczących interesującej oferty kursów językowych dla firm.

Możliwość rozwoju dla pracownika

Z pewnością najważniejszą cechą kursu językowego organizowanego dla pracowników firmy jest jego przydatność. Wybierając rodzaj kursu, warto skonsultować ten wybór z pracownikami, bo to im ma się taki kurs przydać. Nie ma sensu organizować standardowego kursu języka od podstaw, jeśli wszyscy pracownicy posługują się danym językiem na komunikatywnym poziomie. Kurs powinien być dopasowany do potrzeb pracowników, tak, aby mogli oni rozwinąć swoją wiedzę i umiejętności.

Odpowiednia tematyka

Po drugie, warto sprecyzować zakres informacji przekazywanych podczas kursu. Czy ma to być ogólna nauka języka, mająca na celu rozwinąć umiejętności komunikacyjne pracowników czy też zajęcia mają oscylować wokół przydatnych zwrotów i słownictwa używanego podczas pracy w danym miejscu? Wszystko zależy od tego, w jakim stopniu pracownicy są zaznajomieni z branżowym słownictwem, a także od tego, w jakim stopniu używają na co dzień języka w pracy. Kurs może służyć jako systematyczny kontakt z językiem obcym bądź wprowadzać w nowe zagadnienia, jeśli firma poszerza swoją działalność. Może też spełniać wiele funkcji jednocześnie.

kurs językowy

Zajęcia dla grupy

Warto pamiętać o tym, że kurs językowy dla firmy ma za zadanie w ciekawy sposób przekazać wiedzę grupie osób, dlatego warto zaplanować go w taki sposób, aby każdy w grupie mógł wziąć czynny udział. Ważne w zajęciach grupowych jest również to, aby ośmielić kursantów do zadawania pytań, brania udziału w ćwiczeniach i akceptowania popełnianych błędów. Każda grupa pracowników jest inna i niektórzy są ze sobą zżyci, a inni jeszcze się dobrze nie znają i trudniej jest im poczuć się swobodnie podczas dodatkowych zajęć, czyli nauki języka. Zatem warto przygotować sposób na przełamanie lodów, a następnie na zaciekawienie każdego z kursantów.

Korzystna oferta dla pracodawcy

Niewątpliwie jedną z kluczowych kwestii związanych z organizacją kursu jest cena takiego kursu. O ile dla pracowników zajęcia mają być przystosowane do ich potrzeb, o tyle dla pracodawcy muszą one mieć również dobrą cenę. Dlatego jedną z ważnych cech kursu językowego dla firmy powinna być korzystna oferta polegająca na dopasowaniu kosztów do potrzeb firmy. Warto pamiętać, że każda firma ma inną ilość pracowników, a poszczególne kursy różnią się poziomem nauki oraz częstotliwością.

Przydatne materiały do nauki

Dużym plusem kursu językowego dla firm będzie także rozdanie kursantom ciekawych materiałów, do których będą mogli wracać w dowolnej chwili i powtarzać przyswojone zagadnienia, bądź których będą mogli używać jako ściągi podczas pracy. Wielu kursantów zajrzy do otrzymanych notatek, przemieszczając się komunikacją miejską, bądź wtedy, kiedy nauka jest dla nich najłatwiejsza i dzięki temu utrwalą sobie oni poznane słownictwo czy wyrażenia. Inni z kolei umieszczą materiały nad biurkiem i skorzystają z nich w czasie pracy. Dzięki temu nauka nie skończy się po wyjściu z zajęć, ale będzie utrwalana w wielu momentach w ciągu dnia i kurs z całą pewnością okaże się sukcesem.

 

Etykiety finansowe: