Menu

Koszty pozycjonowania lokalnego

Pozycjonowanie lokalne stron internetowych to usługa, z której mogą skorzystać zarówno duże jak i małe firmy. Pozycjonowanie stron internetowych to wpływ na pozycję strony internetowej poszukiwanej na dane frazy kluczowe. Koszty pozycjonowania rozkładają się na każdą frazę z osobna bądź ustalone są odgórnie na całość jako abonament. Klient, który wybiera usługę pozycjonowania lokalnego może wybrać rodzaj naliczania opłat, który go interesuje. W zależności od wybranego modelu jego faktura będzie stała lub zróżnicowana w zależności od pozycji fraz.

Naliczanie opłat za pozycjonowanie – na czym polega?

Pozycjonowanie lokalne i opłata abonamentowa to sposób, dzięki któremu agencja pozycjonująca strony internetowe zarabia cały czas – co miesiąc. Pozycjonowanie – ceny – za osiągane efekty oznacza iż klient zlecający usługę seo lokalnego, zapłaci agencji tylko wtedy, jeżeli pozycjonowane dla niego fazy utrzymają się na pozycjach równych lub wyższych 10. Najczęściej opłata za efekty pozycjonowania dzielona jest jeszcze na 3 poziomy. Pierwszy poziom to lokata do miejsca 10-7. Drugim poziomem jest miejsce 6-4, natomiast trzecim pierwsza trójka.

SEO Lokalne

Niektóre agencje dzielą również opłaty inaczej, np. na dwa poziomy: pozycje 1-5 oraz 6-10. Jeszcze innym rozwiązaniem jest opłata za pozycję w pierwszej dziesiątce. Rzadko zdarza się aby trzeba było płacić za pozycje powyżej topowej dziesiątki – może to jednak wystąpić w przypadku najbardziej popularnych i tym samym najtrudniejszych w pozycjonowaniu fraz, takich jak kredyty gotówkowe, pożyczki chwilówki czy tabletki na odchudzanie.

SEO Lokalne jak już wiemy uzależnione są od pozycji strony lub od przyjęty modelu abonamentowego. Ale teraz możemy zadać sobie pytanie, ile właściwie kosztuje pozycjonowanie konkretnej frazy.

Koszty te będą uzależnione od kilku podstawowych zmiennych:

  • liczby wyszukań danej frazy w przeciągu miesiąca przez użytkowników Google
  • popularności frazy
  • trudności frazy
  • konkurencyjności

Im mniejsze są wszystkie powyższe parametry, tym stawka za 1 dzień pozycjonowania będzie niższa. Dla przykładu niektóre frazy kosztują tylko 80 groszy dziennie, natomiast średnia stawka za seo lokalne to około 1,50 zł. Jeśli pozycjonujemy tylko jedną frazę, wtedy miesięcznie zapłacilibyśmy 45 złotych o ile fraza osiągnęłaby najwyższe pozycje. Osoby, które chcą bliżej poznać ceny mogą skorzystać z cennika, który dostępny jest dla wszystkich firm online. Jeżeli decydujemy się na pozycjonowanie lokalnych fraz, warto zdecydować się na kilka z nich, tak abyśmy byli widoczni dla większej liczby internautów, kiedy ci będą poszukiwać konkretnej usługi bądź towaru.

Dużo fraz = więcej klientów

Optymalną ilością fraz w wersji minimalnej jest wybranie 5 z nich, natomiast wiele firm decyduje się na 10 fraz lub więcej. Największe firmy, które działają lokalnie i chcą być widoczni na bardzo wiele zapytań decydują się nawet na więcej niż 50 fraz. Wiąże się to oczywiście z dużo większą fakturą w przypadku sukcesu, natomiast należy także pamiętać, że dużo fraz pozycjonowanych wymaga wiele pracy ze strony agencji seo. Praca ta dotyczy nie tylko seo poza stroną ale także na niej. Im więcej fraz tym bardziej trzeba będzie rozbudować witrynę.